Końcówka wakacji

Jak wszystko dobre, tak i wakacje kończą się. Pocieszające jest to, że szkoły nie "ruszają z kopyta" od pierwszego dnia, tylko dają dzieciakom czas na aklimatyzację. Tym niemniej nie można już odkładać dłużej zakupów związanych z rozpoczęciem roku szkolnego i mimo narzekań i utyskiwań, że za szybko, kupiliśmy przynajmniej najpotrzebniejsze rzeczy. W tym roku na szczęście załapaliśmy się na darmowe podręczniki (dostarczane przez szkołę), więc dotychczasowy spory wydatek odpadł. Doszedł za to ciuchowy, bo dziecię wyjątkowo szybko rośnie. No i trzeba dokupić buty szkolne, bo te z zeszłego roku okazały się wyjątkowo dobre do biegania przez wakacje i "zużyły się". W pierwszej chwili wlazłam z przyzwyczajenia do sklepu z porządnymi bucikami dziecinnymi, bo zawsze najchętniej kupowałam mu obuwie zdrowotne, zwłaszcza że kiedyś miał problemy z płaskostopiem, albo przynajmniej wkładki, ale po chwili uświadomiłam sobie, że wyszliśmy poza skalę dostępnych tam rozmiarów :( Niestety, moje dziecię zaczęło się w zastraszającym tempie starzeć ;( Poza tym ma fazę na obuwie sportowe, więc żadne tam trzewiczki nie wchodzą grę. Coraz mniejsze znaczenie ma też na zakupach moje zdanie, bo przecież on się już potrafi ubrać sam i wie co mu się podoba i "oczywiście mamo możesz to kupić, a później oddać do Czerwonego Krzyża jako nowe, bo ja tego na pewno nosić nie będę". No i gadaj z takim. Więc z oszczędności kupuję to co mu się podoba, bo po co wydawać kasę na coś nikomu nie potrzebnego.


Tymczasem piękna pogoda trwa. Mam zamiar wakacyjnie i aktywnie spędzić ten ostatni weekend sierpnia; wyjątkowo gorącego i suchego w tym roku, a że nie jestem rolnikiem, więc mogę powiedzieć: wyjątkowo pięknego. Co prawda przez tę suszę pewnie czeka nas złota polska jesień we wrześniu, bo liście do października nie dociągną na drzewach, ale może zrekompensuje się zima większą ilością śniegu niż w ostatnich latach, co nie będzie takie trudne, bo w ostatnich latach trudno było o symboliczne dwa centymetry śniegu. Poczekamy, zobaczymy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień ojca

Wkrótce wybory do sejmu i senatu - 15 października 2023

Przed Świętami